Det gick ganska lugnt till pga att vi hade jobb både på lördag- och söndagskväll.
Jag hittade först ganska nyligen till kinuskikissas blog och under veckoslutet provade jag baka daim-palat. Dom var alldeles unerbara!! Jag skulle ha tagit bilder men nu var det så att jag inte bakade hemma och jag hade inte kameran med mig. Bottnet var sammetsmjukt men jag måste nog steka det i ca 15 min och inte i 10 min som kinuskikissa rekommenderade. Det här bottnet passar nog bra till mockarutor osv. Det bästa var glasyren, MUMS! Jag tror att jag skall försöka laga knäck av glasyren. Jag tänker förstås på julen.
Här hittar ni reseptet: http://www.kinuskikissa.fi/daim-palat/
Om du tycker om daim älskar du det här!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti